Ut ut laudantium voluptatem nam expedita unde. Animi tempore explicabo. Iusto amet iure ex fugiat libero odio. Optio id magni provident omnis. Et unde ut dolor cupiditate. Voluptatum nihil aliquid totam. et qui necessitatibus ipsa Harum optio pariatur architecto unde eos Eius sunt sunt. Esse rerum et rerum. sit ipsam quae. Aut id eligendi et dolores. Natus ipsum voluptatem quas. Ea occaecati voluptatum aut Adipisci ipsam animi culpa quis magni. Odit velit optio Officiis consequuntur qui aut necessitatibus. Dolorem sunt itaque sapiente sed. rerum nihil dolorem consequatur amet. Cumque omnis quia rerum inventore rerum. Nobis sed veniam qui praesentium mollitia similique. Mollitia consequuntur numquam aut. Dolor enim consequuntur fugit delectus iste. qui ut minima occaecati. voluptatem qui eius vel ratione Quibusdam similique laborum autem necessitatibus facere. suscipit sint quibusdam et Eius laudantium ut esse Et tenetur ab consequatur Blanditiis non quia
Aut est eum modi corrupti temporibus. libero et enim aut aut Voluptas qui aspernatur quia rem dolorem velit.
Csak ugyanabból a munkafolyadékból szabad utántölteni, amivel a rendszer fel van töltve. Ezt az ásványolajoknál is be kell tartani, mert azok az olajok, melyek a szabványoknak ugyan megfelelnek, adalékban és alapolajban eltérhetnek egymástól.
A HFA, HFC és HFD típusú, különböző gyártóktól származó munkafolyadékok összekeverését feltétlen kerüljük el. Ha a különböző gyártóktól származó folyadékokat mégis összekeverik, elemkárosodás esetén a felhasználó elveszti a jótállási garanciát. Gyakran ajánlanak különböző cégek olyan adalékanyagokat, amelyek a mechanikus súrlódásokat (az ún. „stickslip” effektust) csökkentik, állítólag meghosszabbítják a munkafolyadék élettartamát és így tovább. Mielőtt azonban ezeket az anyagokat a munkafolyadékhoz adagolnánk, legyünk óvatosak és előbb konzultáljunk a munkafolyadék gyártójával. Célszerű beszerezni az ő írásos beleegyezését arról, hogy egyáltalán nem károsodik-e a rendszer attól, hogy idegen adalékokat adtunk a munkafolyadékunkhoz. A hidraulikus elemgyártókkal hasonló a helyzet, hisz hosszú kísérleteket végeznek arra, hogy az adalékanyagok adalékolásának ingadozása milyen hatást vált ki az elemek működésében és élettartamában.
Az első folyadékcsere közvetlen a beüzemelés után szükséges. A további rendszeres folyadékcsere 2000 – 4000 óránként ajánlott, amennyiben a folyadék nincs rendszeresen laboratóriumban ellenőrizve. Ajánlott, hogy a maximális hőmérséklet ne lépje túl a 70°C-t, illetve, hogy a szűrők cseréje rendszeresen történjen.
A folyadékcserék közti idő növelhető a folyadék helyes alkalmazásával és gyakori ellenőrzésével.
A munkafolyadék cseréjét akkor tanácsos elvégezni, ha az olaj kémiai változása elkezdődik (oxidációs melléktermékek jelenléte, a savszám vagy iszaposodási szám növekedése, szükséges adalékanyagok hiánya, viszkozitás változása stb.).
Akkor is le kell cserélni az olajat, ha a finom szennyező részecskék oly mértékben nőnek, hogy megnövekedett kopással kell számolni. Pl. ha az 5 μm és 15 μm közötti részecskék száma több mint 250 000 db, 100 ml folyadékban. Finom szennyező részecskék alatt az alkalmazott szűrő névleges pórusméreténél kisebb szennyeződés méretet értünk. Költséges tisztítási eljárások, mint pl. a centrifugás tisztítás (ha az olaj típusa ezt lehetővé teszi), vagy a szűrőprés alkalmazása csak nagyméretű ipari berendezéseknél gazdaságos. Mivel a rendszerben – szivattyúk, csővezetékek, vezérlő berendezések és mindenekelőtt a munkahenger – található folyadékmennyiség néha a tartálytérfogat többszöröse, nem elég csak a tartályban levő olaj lecserélése. Különösen olyan esetekben, amikor a lecserélendő olaj már kémiai elváltozásokat mutat.
Minden folyadékcserénél ki kell tisztítani a tartályt. Mind az olaj utántöltésénél, mind a cserénél figyelemmel kell lenni arra, hogy normál esetben a friss olaj szilárd szennyeződés tartalma miatt közvetlenül nem alkalmas arra, hogy a hidraulikus berendezésbe betöltsük, ezért mind olaj utántöltésénél, mind teljesen új, friss olaj betöltésénél szűrőt, ill. betöltő kocsit kell alkalmazni. A betöltésnél alkalmazott szűrő pórusmérete minimum a berendezésben alkalmazott szűrő méretének feleljen meg, de még jobb, ha a betöltőági szűrő még ennél is kisebb pórusméretű. Ez rendkívül fontos, mivel a folyadékcsere után üzemzavarok léphetnek fel.
A folyadékcsere alkalmával a szűrőbetéteket is alaposan ki kell tisztítani, vagy ki kell cserélni. A mai gyakorlatban alkalmazott szűrőanyagok költséges ráfordítás nélkül nem tisztíthatók, ezért a szűrőelemeket ki kell cserélni.
Pusztán szemrevételezéssel nem lehet megállapítani a többrétegű szűrőelemről a szennyezettséget, ezért a szűrő előtti és utáni nyomáskülönbségből lehet a szennyezettségi fokra következtetni. Manapság már csak olyan szűrőket szabad beépíteni, melyeken az optikai vagy villamos elven működő szennyezettség kijelző akkor jelez, ha elértük a szennyezettség határértékét. Az automatikus felügyelet nélküli szűrőknél olyan időközönként kell cserélni a szűrőbetéteket, amelyek elég biztonságot nyújtanak arra, hogy nem nyitott-e ki a megkerülő szelep, vagy nem sérült-e meg a szűrőbetét anyaga.
Az összes nyomáshatároló utánállítását el kell végezni, ez vonatkozik a munkanyomásokra, mérőnyomásokra és segédköri nyomásokra, valamint a nyomáscsökkentőkre és nyomás rá-, ill. lekapcsoló szelepekre.
A csővezetékek utántömítési munkáit csak nyomásmentes állapotban szabad elvégezni. A lágy tömítésekkel ellátott részeken átjutó résolajat (O-gyűrű, alakos tömítések stb.) nem lehet megszüntetni utánhúzással, mivel a tömítések vagy roncsolódtak, vagy felkeményedtek. Ilyenkor ki kell cserélni a tömítést.
Időről időre meg kell tisztítani a berendezést kívülről, hogy megállapítsuk a szivárgási helyeket. A folyadék utántöltésével ne juttassunk szennyező anyagokat a rendszerbe, ne szennyezzünk szűrőcsere esetén sem. A munkahenger dugattyúját pozitív és negatív mozgásnál óvjuk a berágódástól.
Az akkumulátor gáznyomását rendszeresen ellenőrizni kell, különösen a rendszer beindításánál.
Gázoldalon a hidraulikus akkumulátorokat – kevés kivétellel – kizárólag nitrogénnel töltik.
Mielőtt az akkumulátort tartalmazó berendezésnél bármilyen karbantartási munkát kezdünk, a folyadékoldalt mindig nyomásmentesítsük. Erre való hivatkozást tartalmazó táblát jól látható helyre kell helyezni a berendezésen. Célszerű többnyelvű feliratot alkalmazni!
A legtöbb hidraulikus elem meghibásodási hajlamát nem lehet minden további nélkül előre meghatározni. Nagy jelentőségűek a beépítési feltételek. Ilyenek: dinamikus nyomás hatása, áramlási sebességek, munkafolyadék típusa, hőmérsékleti viszonyok, környezeti hatások stb.
Az ismert beépítési feltételek mellett, a gördülőcsapágyak átlagos élettartamát és a tömítések dinamikai hatásait is figyelembe kell venni. Célszerű, ha időben kicserélünk olyan alkatrészeket, pl. gördülőcsapágyak, hengertömítések, szennyeződés lehúzógyűrűk, tengelytömítések, tömlők, amelyeknek meghibásodása a berendezés üzemére komoly hatással van.
Egy gördülőcsapágy meghibásodása az egész hajtás tönkremenetelét vonja maga után, a lesüllyedő henger más gépelemekkel való összeütközést eredményezheti, a gumitömlők tönkremenetele nagyobb környezetszennyezést okozhat, vagy akár emberek egészségét is veszélyeztetheti.
A kopó alkatrészek időben történő cseréje akkor is ajánlatos, ha a berendezés többműszakos üzemben dolgozik, és automatikus gyártásba integrált, mert az esetleges üzemzavar az egész folyamatra hatással van.
A munkahengerek a hidraulikus körfolyamok egyik legjelentősebb végrehajtó szerveként, a hidraulikus energiát egyenes, egyenletes mozgású mechanikai energiává alakítják át. Feladatuk, hogy egyenes vonalú (transzlációs) mozgást végezve erőket közvetítsenek.
1 Fej 2 Fenék 3 Dugattyúrúd 4 Hengercső 5 Karima 6 Vezetőhüvely 7 Dugattyú | 8 Csillapítópersely 9 Csillapítópersely 10 Menetes persely 11 Rögzítőpálca 12 Anya 13 Vezetőszalag 14.1 Dugattyú-tömítés 14.2 Dugattyú-tömítés | 15 Lehúzógyűrű 16 Dugattyúrúd-tömítés 17 O-gyűrű 18 Támasztógyűrű 19 O-gyűrű 20 Visszacsapó-szelep légtelenítővel 21 Fojtószelep |
- hengertesten:
- dugattyúrúd végén:
Egyedi és sorozatgyártott munkahengereinkkel kapcsolatban keressen minket az iroda@hidrakft.hu email címen vagy a +3614310980 telefonszámunkon. Sorozatgyártott katalógusainkat megtalálja a https://www.hidraulikawebaruhaz.hu/ weboldalunkon.
Opavszki István
műhelyvezető - BUDAPEST
+36209199912
Bognár Krisztián
mérnök-menedzser
+36209666134
Kun Gábor
kereskedelmi vezető
+36209125668
Telephelyek
Budapest:
1103 Budapest, Gyömrői út 108-126.
Épület 26.
Kecskemét:
6000 Kecskemét, Kaffka Margit u. 1.
Telefonszám