LSHT motor

Kis fordulatú hidromotor - Low Speed – High Torque (LSHT hidromotor)
A bolygókerék elvek szerint működő centrális tengelyű hidromotor.

Bolygókerekes hidromotor felépítés

LSHT motor



1. ház
2. kommutátor
4. tengely
6. forgórész
7. üreges kerék
8. belső görgő
9. külső görgő
10. vezérlőtárcsa
11. vezérlőél


Vezérlőtárcsa kialakítása

LSHT motor vezérlőtárcsa
Az MZ típusú hidromotorok a bolygókerekes motorok csoportjába sorolhatók. Legjellemzőbb rájuk a nagy elnyelt térfogat és nagy nyomaték, még kis méret esetén is. Ez úgy lehetséges, hogy a hajtótengely minden fordulata közben a kiszorítási folyamatok egész sora követi egymást.
A munkaközeg a vezetékcsatlakozón keresztül jut a hidromotorba, ill. rajta keresztül távozik.
A kommutátorba (2), amelyet a házba sajtolnak (1), a vezérlőtárcsa (10) 16 hosszanti hornyán és két gyűrűcsatornán át jut a folyadék, ill. ezeken keresztül távozik onnan. A vezérlőtárcsát fogazás köti össze a tengellyel (4). A forgórész (6) és a vezérlőtárcsa tehát azonos sebességgel mozognak.
A vezérlőtárcsában radiálisan elhelyezkedő vezérlőélek (11) gondoskodnak a kommutátor (2) és a kiszorított kamrák közötti kapcsolatról. Ezeket mindig az üreges kerék (7) belső felülete, a forgórész (6) külső felülete és a belső görgők (8) fogják közre.
A kommutátorban a 16 hosszanti horony egyik fele a magas nyomású, másik fele az alacsony nyomású oldallal van összekötve.
Mindegyik kamra, amely az adott pillanatban térfogatban növekszik, a vezérlőtárcsa segítségével a magas nyomású oldalhoz van kötve; a csökkenő térfogatú kamrák pedig az alacsony nyomású oldalhoz.
Ezekben a kamrákban a kialakult nyomás egy, a forgórészre ható erőt eredményez, amely a forgatónyomatékot produkálja. Az üreges kerék (7) eközben a külső görgőkre (9) támaszkodik.
A legnagyobb, ill. a legkisebb kamratérfogat elérésekor mindig átvezérlés történik. Tengelyfordulatonként minden kamrában nyolcszor következik be térfogatváltozás. Összesen tehát 7 × 8 = 56 kiszorítási folyamat megy végbe. Ez magyarázza meg a fordulatonkénti viszonylag nagy elnyelt térfogatot és a nagy nyomatékot.
A centrális hajtótengely rögzítőfékek beépítését és egy másik tengelyvég alkalmazását is lehetővé teszi, pl. meghajtóműként.

Tovább a Hidraulika kereskedelem oldalra